Ćwiczenia na odchudzanie – 3 kroki do pięknej sylwetki

ćwiczenia na odchudzanie

Czy znasz trzy kroki do pięknej, szczupłej sylwetki? Są to ćwiczenia, zbilansowana dieta i naturalne suplementy. Pamiętaj, że aktywność nie tylko pomoże w obniżeniu wagi, ale także poprawi jakość skóry i pozytywnie wpłynie na kondycję całego organizmu. Podpowiadamy, jak wybrać ćwiczenia na odchudzanie.

Chcesz schudnąć? Zrezygnuj ze zbyt wyczerpujących treningów

Wielu amatorów sportu powtarza, że najlepszymi wyznacznikami skuteczności treningu są ból i ilość wylanego potu. Nic bardziej mylnego. Należy pamiętać o tym, że dolegliwości bólowe są sygnałem alarmowym wysyłanym przez organizm. Zbyt intensywny trening siłowy z dużym obciążeniem może powodować uszkodzenia mięśni i stawów. Jest także nieskuteczny. Wszystko dlatego, że w przeciążonych mięśniach wytwarzany jest kortyzol, popularnie zwany hormonem stresu. Nie tylko hamuje on spalanie tkanki tłuszczowej, ale wręcz sprzyja jej przyrostowi.

Jeśli ćwiczysz na siłowni pamiętaj, że dużo skuteczniej spalisz kalorie, gdy zamiast kilku powtórzeń z dużym obciążeniem, wykonasz kilkanaście z mniejszymi obciążnikami. Regularne treningi wysiłkowe, dostosowane do potrzeb organizmu, zwiększają wydolność i sprzyjają szybkiemu gubieniu masy.

Postaw na ćwiczenia aerobowe

Zdaniem specjalistów od odchudzania, najlepsze efekty można osiągnąć stosując zoptymalizowany trening wysiłkowy lub aerobowy. Dla uzyskania jak najlepszych rezultatów aktywność powinna być podejmowana minimum trzy razy w tygodniu przez czas 30–40 minut. Boisz się, że ćwiczenia będą nazbyt meczące? Nic podobnego. Do treningów aerobowych można zaliczyć nie tylko różne formy aerobiku, ale także jazdę na rowerze, stepper, jogging czy pływanie.

Najskuteczniejsze będą intensywne ćwiczenia wykonywane w krótkich seriach, które podnoszą tętno i gwałtownie przyspieszają oddech. Podczas treningu aerobowego w pierwszej kolejności zostaje spalony nagromadzony w mięśniach glikogen, a dopiero później dochodzi do redukcji tłuszczu. W trakcie wysiłku do wszystkich komórek organizmu doprowadzany jest tlen, co dodatkowo przyspiesza przemianę materii.

Zumba – chudnij z przyjemnością!

Trening nie musi być nudny. Jeśli masz już dość żmudnych serii powtórzeń, postaw na zumbę. Jest to jedna z najmodniejszych odmian aerobiku, która polega na połączeniu ćwiczeń z krokami tańców latynoskich. Zajęcia prowadzone są w rytmie energetycznej muzyki, przy której łatwo zapomnieć o wysiłku. Co ważne, trening tego typu jest bardzo efektywny – podczas aktywności tętno utrzymuje się na poziomie 70% maksymalnych wartości i dochodzi do zaktywizowania wielu różnych grup mięśniowych. Podczas godziny takiego fitnessu można spalić około 450 kcal. Jeśli trenujemy z ciężarkami, wartość ta podnosi się nawet do 600 kcal.

Ćwiczenia na odchudzanie dla osób otyłych

Osoby z dużą nadwagą przed rozpoczęciem treningów powinny skonsultować się z lekarzem. Ich mięśnie i stawy są ogromnie obciążone przez nadprogramowe kilogramy, przez co łatwo o kontuzję. Zwykle formami aktywności rekomendowanymi dla osób otyłych są ćwiczenia prowadzone w wodzie, takie jak pływanie, aqua aerobic czy aqua zumba. Dzięki wyporności cieczy, ciało staje się lżejsze, przez co układ ruchu jest w mniejszym stopniu narażony na uszkodzenia.

Trenujesz? Nie popełniaj tych błędów żywieniowych

Wiele osób, rozpoczynając treningi w klubie fitness, usprawiedliwia wysiłkiem fizycznym podjadanie. Trzeba powiedzieć jasno – nawet najbardziej wyczerpujące ćwiczenia połączone ze spożywaniem dużej liczby wysokokalorycznych posiłków nie pozwolą schudnąć. Aktywność zawsze trzeba łączyć ze zbilansowaną dietą.

Wśród osób na diecie panuje także przekonanie, że ćwiczenia z pustym żołądkiem są skuteczniejsze. To prawda, że kiedy trenujemy na czczo organizm rozpoczyna spalanie od nagromadzonej tkanki tłuszczowej. Trzeba jednak zaznaczyć, że po zjedzeniu kolejnego posiłku z dużym prawdopodobieństwem zostanie ona uzupełniona. Eksperci zalecają, aby pół godziny przed porannym treningiem zjeść lekkie śniadanie, np. owoc lub jogurt.

Ćwiczenia na odchudzanie – 3 kroki do pięknej sylwetki
4.4 (87.14%) 14 głosów