Dieta na odchudzanie – osiągnij doskonałą sylwetkę!

dieta na odchudzanie

Czy dieta odchudzająca oznacza całodzienne funkcjonowanie na liściu sałaty? Nie, głodzenie się nie pomaga zrzucić wagi, a często wręcz pobudza jej przyrost. Jeśli chcesz osiągnąć doskonałą sylwetkę, musisz zadbać o zbilansowany jadłospis. Oto najpopularniejsze fakty i mity na temat diet na odchudzanie.

Dobrze jeść często, ale w małych porcjach – PRAWDA

Jedzenie pięciu posiłków dziennie pozwoli rozpędzić przemianę materii i utrzymać ją na wysokim poziomie. Nie odczuwa się wtedy napadów głodu, które zwykle kończą się podjadaniem kalorycznych przekąsek. Dodatkowo organizm, któremu stale będzie dostarczany pokarm, nie będzie odkładał zapasowych zasobów tkanki tłuszczowej.

Ostatni posiłek trzeba zjeść do 18.00 – FAŁSZ

Wczesna kolacja to jedna z najważniejszych zasad amatorskich diet na odchudzanie. Okazuje się jednak, że ma ona niewiele wspólnego z rzeczywistością. Tak naprawdę nie jest ważne to, przed jaką godziną spożyjemy ostatni posiłek w ciągu dnia, tylko to, aby dostarczyć pożywienie do organizmu nie później niż na 2–3 godziny przed snem. Dlatego, jeśli jesteś typem nocnego marka, który kładzie się do łóżka po północy, spokojnie możesz sobie pozwolić na zjedzenie lekkiej kolacji nawet po 19.00. Dzięki temu nie będziesz głodny i unikniesz podjadania bezpośrednio przed snem.

Po treningu można jeść do woli – FAŁSZ

Z pewnością znasz osoby, które po intensywnym treningu na siłowni folgują sobie kawałkiem ciasta z kremem albo obfitą tłustą kolacją. Niestety, ćwiczenia w żaden sposób nie usprawiedliwiają objadania się. Jedynie połączenie ze sobą zbilansowanej diety i aktywności fizycznej może przynieść wymierne rezultaty.

Z diety na odchudzanie lepiej wyeliminować tłuszcze – PRAWDA

Skuteczna dieta odchudzająca nie powinna obejmować zbyt wielu tłuszczy. Ważne jednak przy tym, aby oddzielić substancje sprzyjające przyrostowi wagi, od składników pozwalających na prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Najlepiej unikać niezdrowych przekąsek, pieczonych w głębokim oleju i przerośniętego mięsa. Dobrze natomiast jest jeść ryby i zdrowe oleje roślinne, zawierające tłuszcze nasycone, które są bogatym źródłem łatwo przyswajalnych witamin, m.in. A, D czy E.

Suplementy wspomagające odchudzanie załagodzą apetyt – PRAWDA

Suplementy diety wzbogacone w naturalne ekstrakty mogą osłabić łaknienie, przez co łatwiej jest uniknąć podjadania pomiędzy posiłkami. Skutecznym sposobem na zminimalizowanie uczucia głodu jest choćby przyjmowanie preparatów z wyciągiem z zielonej kawy. Środkiem cenionym przed dietetyków są także jagody acai. Te egzotyczne owoce są sprawdzonym sposobem na złagodzenie apetytu. Co więcej, mają one działanie detoksykacyjne oraz cenne dla organizmu witaminy i nienasycone kwasy tłuszczowe.

Od owoców nie można przytyć – FAŁSZ

Wiele osób uważa, że podczas diety na odchudzanie można jeść nieograniczone ilości owoców. To poważny błąd żywieniowy, który często stoi na przeszkodzie szybkiemu zrzuceniu wagi. Trzeba pamiętać o tym, że owoce są bogatym źródłem fruktozy, która jest jednym z najłatwiej przyswajalnych cukrów. Tylko jeden banan dostarcza organizmowi 130 kcal.

Na diecie nie można jeść czekolady – FAŁSZ

Nawet przy najbardziej restrykcyjnej diecie można pozwolić sobie na nieco przyjemności. W czasie odchudzania można czasami zjeść kostkę czekolady. Ważne, aby były czarna, gorzka i z dużą zawartością kakao. Jest to słodycz, która w niewielkich ilościach skutecznie syci i nie tuczy. Należy natomiast unikać czekolady mlecznej i białej. Mają one dużo cukru, przez co pobudzają trzustkę do produkcji insuliny i wzmagają apetyt.

Łatwiej schudnąć jedząc produkty „light” – FAŁSZ

Czy produkty „light” są pożądanym składnikiem diety na odchudzanie? Popularne „light” często oznacza jedynie to, że cukier lub syrop glukozowo–fruktozowy zastąpiono w konkretnym produkcie słodzikiem. Obniżenie kaloryczności tego typu żywności uzyskuje się także poprzez usunięcie z niej tłuszczu i uzupełnienie jego braku wypełniaczami, np. wodą i substancjami zagęszczającymi. Pozbawione składników odżywczych jedzenie „light” jest niezdrowe. Dodatkowo łatwo wpaść w pułapkę, w której tego typu żywność je się bez ograniczeń, a to także tuczy.

Dieta na odchudzanie – osiągnij doskonałą sylwetkę!
4.3 (85.71%) 28 głosów