Odchudzanie brzucha – 8 sposobów jak odchudzić brzuch

odchudzanie brzucha

Chcesz zrzucić nieestetyczną oponkę z brzucha? Fałdki i cellulit w okolicach bioder to problem aż 30% ludzi z nadwagą. To z ich powodu nie można swobodnie czuć się na plaży czy założyć modnych spodni. Przedstawiamy 8 sposobów na to, jak skutecznie odchudzić brzuch i raz na zawsze pozbyć się kompleksów.

1. Oblicz dzienne zapotrzebowanie na kalorie

Zrzucić nadwagę możesz jedynie wtedy, gdy przyjmowane pokarmy nie będą w pełni pokrywały zapotrzebowania energetycznego organizmu. Dlatego, zanim nie przystąpisz do poszukiwań diety cud, oblicz ile kalorii jesteś w stanie przyswoić. Dzięki temu będziesz w stanie oszacować ile jeść, aby schudnąć. Zapotrzebowanie organizmu możesz policzyć za pośrednictwem jednego z kalkulatorów zamieszczonych w sieci. Jest ono inne dla każdego człowieka i zależy m.in. od wieku, płci czy podejmowanej aktywności. Możemy tylko podpowiedzieć, że w przypadku znormalizowanego trybu życia, zwykle wynosi ono 2000 kcal dla kobiet oraz 2500 kcal dla mężczyzn.

2. Zadbaj o odpowiednią dietę

Dieta na odchudzanie brzucha powinna być bogata w warzywa, drób, pełnoziarniste pieczywo, kiełki oraz chude mięso i odtłuszczone produkty mleczne. Dbając o brzuch, unikaj spożywania tłuszczy, serów pleśniowych i przetworzonej żywności. Pod żadnym pozorem nie pozwól sobie także na jedzenie pustych kalorii. Jeśli chcesz efektywnie schudnąć, pożegnaj się z podjadaniem słodyczy i słonych przekąsek.

3. Spalaj tłuszcz i modeluj mięśnie

Chcesz mieć jędrny i płaski brzuch? Jeśli okolice bioder pokrywa tkanka tłuszczowa, ćwiczenia na odchudzanie brzucha zostaw na później. Zacznij od lekkiego treningu siłowego albo aerobowego, które pozwolą zgubić nadmiar tłuszczu. Dopiero gdy brzuch stanie się płaski, możesz zadbać o jego rzeźbę. Najskuteczniej wymodelują go choćby różne rodzaje brzuszków, szczególnie te boczne i wykonywane z uniesionymi nogami.

4. Pij dużo wody

Staraj się codziennie pić od 2 do 2,5 litrów wody. Dzięki temu usuniesz z organizmu toksyny i wyrównasz poziom płynów, które zostały stracone w trakcie ćwiczeń. Wodę możesz zastąpić herbatkami ziołowymi lub owocowymi. Unikaj przy tym czarnej kawy, napojów gazowanych oraz soków, które wbrew pozorom zawierają bardzo wiele kalorii. Jedna szklanka owocowego nektaru to nawet 30 g cukru, co odpowiada aż 6 łyżeczkom białych kryształków!

5. Masuj okolice brzucha

Podszczypuj, gnieć i głaszcz! Masaż wałeczków w okolicach bioder to doskonały sposób na odchudzanie brzucha. Ucisk rozbije grudki tkanki tłuszczowej i pomoże zlikwidować cellulit. Zabieg przyspieszy także krążenie krwi, która łatwiej dotrze do wszystkich komórek, odżywiając je i wspomagając usunięcie zbędnych produktów przemiany materii.

6. Zredukuj stres

Stres jest jednym z podstawowych czynników odpowiadających za otyłość brzuszną. Jeśli stan podenerwowania jest codziennością, organizm wydziela neuropeptydy Y (hormony odpowiedzialne za odkładanie tłuszczu) oraz kortyzol, który zwiększa poziom glukozy we krwi i pobudza łaknienie. Dlatego, jeśli chcesz zadbać o płaski brzuch, zatroszcz się o to, aby Twój organizm wydzielał endorfiny, popularnie zwane hormonami szczęścia. Produkowane są one choćby podczas uśmiechu, a także w trakcie ćwiczeń.

7. Pokochaj taniec

Odchudzanie brzucha w tańcu to prawdziwa przyjemność. Najefektywniej mięśnie wymodelujesz trenując zmysłowy taniec brzucha, który dodatkowo zmusza do wysiłku nogi i biodra. Dobrymi sposobami na pozbycie się warstwy tłuszczu będą także egzotyczne tańce afrykańskie oraz pląsy w bolywoodzkim stylu.

8. Uniknij efektu jo–jo

Zrzucenie masy i wymodelowanie mięśni to nie wszystko. Niestety, odchudzanie brzucha nie kończy się wraz z chwilą osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Utrzymanie odpowiedniej wagi jest równie wymagające, co jej zgubienie. Aby uniknąć efektu jo–jo, nie porzucaj ćwiczeń i nadal pilnuj regularnych treningów. Panuj również nad apetytem. Nie pozwól sobie na jedzenie zbyt obfitych porcji, podjadanie między posiłkami i powrót do dawnych, niezdrowych przyzwyczajeń. Pamiętaj, że efekt płaskiego brzucha, którego uzyskanie wymagało wiele wysiłku i wyrzeczeń, możesz bardzo łatwo stracić.

Odchudzanie brzucha – 8 sposobów jak odchudzić brzuch
4.5 (89.23%) 13 głosów