Porady ekspertów

porady ekspertów

1. Jedz 5 posiłków dziennie

Dzięki czemu chronisz organizm przed gwałtownymi skokami poziomu glukozy, co zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej.
Śniadanie – 25-30% dobowego zapotrzebowania energetycznego
(np. omlet z dżemem wiśniowym 25 g, szklanka chudego mleka 0,5%, kiwi)
II Śniadanie – 5-10% (np. kanapka z kromki chleba grahama z plasterkiem polędwicy z indyka, 50 g ogórka, zielona herbata)
Obiad – 30-35% (np. dorsz z jabłkiem, kasza jaglana, sałatka z pomidorów 150 g)
Podwieczorek – 5-10% (np. pieczone jabłko z łyżeczką miodu i cynamonem)
Kolacja – 15-20% (np. serek wiejski bądź chudy twaróg, papryka)

2. Spożywaj dużo warzyw

Warzywa są mało kaloryczne, a przy tym zawierają dużo witamin i mikroelementów. Jedz również owoce, przy czym uważaj, gdyż niektóre z nich zawierają sporą ilość kalorii.

3. Pij 1,5 litra wody

Pij 1,5-2 litry wody dziennie, najlepiej w małych ilościach, a często. Dbaj o to, aby Twój organizm był zawsze nawodniony. Wybieraj wodę mineralną, nienasyconą dwutlenkiem węgla, najlepiej średnio lub wysoko zmineralizowaną. W sprzedaży znajdziesz również wody lecznicze oraz wodę alkaliczną.

4. Przed rozpoczęciem kuracji…

Powinieneś udać się do lekarza bądź dietetyka, który dokładnie sprawdzi stan Twojego zdrowia, zleci on niezbędne badania oraz dokładnie przeanalizuje wyniki. Dietetyk ułoży jadłospis dostosowany indywidualnie do pacjenta – uwzględniając wiek, płeć oraz tryb życia.

5. Pamiętaj o regularnych posiłkach

Spożywaj posiłki w małej ilości, za to często. Pamiętaj, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, dzięki któremu zyskujesz energię na cały dzień. Wskazane jest, aby rano spożyć większą ilość węglowodanów, natomiast wieczorem warto zjeść więcej nabiału.

6. Uprawiaj sport

Ważne jest również, aby odpowiednio zbilansowaną dietę oraz właściwą suplementację połączyć z aktywnością ruchową. Rekomendujemy rower, nordic walking, jogę lub gimnastykę w domu.